Coreea a început să producă şi să-şi perfecţioneze propriul stil şi mişcările pentru dansurile de la Curtea Regală, în timpul ultimei perioade a dinastiei Joseon.
În timp ce dansurile de la Curtea Regală a Goryeo prezentau multe mişcări inspirate din budism, în Joseon (care a ales confucianismul în locul budismului) erau afişate mişcări restrânse şi ordonate, care i-au determinat pe dansatori să-şi suprime emoţiile.
Dansul de la Curtea Regală coreeană în multe feluri, este diferit de dansul popular tradiţional al ţării. Ca o artă obişnuită, dansul popular permite improvizaţii şi dă libertate dansatorilor să-şi exprime emoţiile atât de cât vor. Cu toate acestea, dansul de la Curte a avut propriile sale reguli stricte şi mişcări fixe, dezvoltate la Curtea Regală din perioada chineză, inspirate din perioada Silla până la dinastia Joseon. Lee introduce cele 58 de mişcări de bază ale dansului de la Curte, făcând un rezumat a ceea ce este descris în documentele istorice.
Mugo, dansul tobelor descris în imagine se intitulează “Gojong Imin Jinyeon Dobyeong” – dans interpretat la Curtea Regelui Gojong.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu